tabs

✿Followers✿

13 December 2010

Tips Menghabiskan Masa Cuti Anda Sebagai Siswa/i di Rumah


Bagaimana hendak menghabiskan masa cuti anda sebagai siswa/i di rumah. Sebenarnya ada tiga golongan siswa/i ketika bercuti iaitu :
  1. Melayari Internet (laman web sosial, blog dan anime) dari pagi sampai malam sampai pagi Subuh. Dasyat2
  2. Mencari kerja sampingan untuk mencari duit tambahan untuk perbelanjaan semester hadapan.
  3. Duduk depan TV dari pagi sampai malam.
  4. Belajar subjek-subjek semester hadapan bagi mereka yang menjaga keputusan cemerlang CGPA.

Oleh itu, anda terletak di golongan yang mana satu? Hehe. Sebagai rakan kepada anda, saya nak bagi panduan dan tips untuk menghabiskan masa cuti anda dengan lebih efisien dan berfaedah :

  1. Bagi yang suka menonton TV : cuba cari saluran (channel) yang berfaedah dan yang boleh menajamkan fikiran anda. Contohnya, anda hendak mahu mengasah bakat memasak, carilah saluran tersebut dan cuba resepi baru untuk anda (afc~fav channel hehe).
  2. Bagi yang suka melayari Internet : Janalah pendapatan di Internet dengan pelbagai cara (Google Ad., PPC, ClickBank). Cuba pelajari dari pakar-pakar Internet Marketers tempatan dan mulakan tindakan buat duit dengan Internet.
  3. Bagi yang suka belajar : Teruskan perjuangan anda. Anda adalah kesatria Ilmu. Tetapi, jangan sampai lupa tolong ibu bapa di rumah dengan meringankan beban kerja-kerja rumah (membasuh pinggan, memasak, dan sebagainya).

No comments: