tabs

✿Followers✿

17 April 2013

Hasil dari Corel PaintShop Photo Pro X3

Assalamualaikum.

Beberapa minggu yang lepas, ada lah permintaan dari abg ipar aku.  Dia mintak edit gambar dia jadi orang tua.  Aku ni tak lah berapa pandai sangat, tapi tak salah untuk mencuba. haha.

So aku pun try lah buat sikit-sikit.  Gambar asalnya yang ni.

Before

Aku cuba-cuba je buat.  dulu pernah buat muka kawan aku.. Tapi tak berapa menjadi. haha.  Kali ni ok sikit kot menjadi.  

Jom tengok hasilnya..

After

Camne? ada tak macam gambar dulu-dulu. haha.  Macam tak real pun ada jugak kan. hehe. xpe, aku masih lagi dalam learning process.  InsyaAllah nanti pandai lah sikit-sikit.

Macam mana aku buat?? Tak lah susah mana sebenarnya... 

Untuk kedutan kat muka, aku ambil dari gambar kat bawah ni.

Untuk misai and janggut pulak, aku ambil dari gambar kat bawah ni

Yang penting kena pandai nak campurkan warna tu supaya nampak real.  tukar warna tu jadi macam warna kulit asal.  Semua tu permainan warna and copy paste sahaja.  

Hahaha. tak susah kan???


Kalau nak nampak real lagi, edit la kasi nampak macam gambar lama.  Macam yang kat atas tadi.  Macam gambar ala-ala 70-an gitu.

Hm, nanti bila aku dah pandai, aku edit lagi

Ok la Salam.




3 comments:

Ahmad Iskandar said...

assalamualaikum....edit guna apa ya.....? minta tolong ajar @ tolong editkan... please ..

Wijyawati Bt Muhammad Di said...

terbaikkkk...^__^...

Norfaidatul Akma said...

Saya guna Corel PaintShop Photo Pro X3.

Kalau nak pakai Adobe PS pun boleh :)