tabs

✿Followers✿

12 March 2011

Amusement World ^.^

Assalamualaikum.....
pada 3-4hb march 2011 yg lalu aku n jiha ade join aktiviti bersama akak aku. Aktivitinya holiday di atas kapal Amusement World... Memang seronok, holiday yang tak akan aku lupakan sampai bila2.... Sebenarnya aku n jiha ni menumpang trip budak2 ke
las maritim.. Kebetulan En.Asif dah ajak, so kiteorg pegi la... RM150, bermalam sehari di atas kapal...

So, jom aku nk share gambar2 aku mase Journey to the Amusement World


Nie kat tempat letak barang sementara student2 maritim melawat jeti.... Kiteorang pun pegi jugak melawat jeti, tapi turnnye lambat sikit, so rehat2 la dulu.....
So, sampai la turn kiteorg nak melawat jeti... Memang panas terik.. So dari kiri tu akak aku, pastu aku, jiha n kak atie...


Nie la gambar punuh kapal yang kiteorang nak naik.... Kapal nie ak bertolak dari Penang ke Perairan Indonesia, n berpatah balik ke Penang... (gambar nie cari kat google image je)
nie la gambaran kapal tu dari dekat.. Kapal 7 tingkat, panjang x ingat la berapa.. hehe.. Kiteorg dibawak melawat tingkat demi tingkat dalam kapal nie.. Macam2 ade, hehe...
Mase awl2 naik kapal, first thing yang kiteorang buat pergi MAKAN... Sumenya free.. Sbb dah dikira sekali dengan tiket RM150 yang d bayar awl2 dulu... Masa nie ak ambil, ayam goreng, udang, timun banyak2 hehe, n mcm2 lagi la..

Nie bergambar masa kiteorang buat lawatan dalam kapal.... Hari dah malam, xnampak sangat laut camne, tp anginnye kuat, sejuk... tp bestnyee...
Masa nie awal pagi, jap 5.30 kiteorang dah bangun n pegi sarapan sbb nak tunggu sunrise~~ MasyaAllah cantiknya bila dapat tengok dengan mata sendiri... First time tengok... memang dah lama nak tengok... akhirnya dapat jugak tgk...
Hehehehe..... Nie lah kenangan~~~ kenangan bersama matahari di waktu pagi~ cantiknya pemandangan ~.~
Masa nie dah cerah sikit, so time nak bergambar sonok2 la plak.. hehe, so saje cari port kat hujung, baru cantik gambar die... Masa nie angin kuat, memang sejuk...
With my sister.... Memang banyak giler bergambar... Bila pagi camnie baru lah nampak bertapa luasnya lautan...... sayu mata bila tenung ke arah lautan.... hm...
Hehe nie saje nk bermesra mesra-an dengan akak ku yang tersayang~~
Hehe nie gambar kak atie n akak aku.. Dua2 tgh menghayati pemandangan yang indah ^.^
haha aku suka gambar nie, sbb nampak cantik sangat, walaupun sedikit xjadi bentuk love nya, tp okay laa... ehehehe~ (tangan aku n akak aku)
Gambar nie pn aku suka, candid la plak kan, hehe... masa nie kak atie tengah ajar camne nak balut selendang kat badan, sbb angin kuat sangat, takot selendang terbang jatuh lam laut~~
So nie la hasilnya~ hehe kenangan bergambar atas kapal.... Aku akan ingat sampai bila2 kenangan nie, n hope sangat dapat naik atas kapal nie lagi dengan family aku, insyaAllah~~
Hehe nie bergambar dengan jiha~ Jom tembak2~ hehe
dalam pukul 9.30 pagi kiteorang turun dari kapal. huhuhu........
So aktiviti kiteorang seterusnya g jalan kat QueensBay... So bergambar lagi hehe......

Nie gambar aku dengan jiha.. (ngah dating nie) hehe..... Cantik penamdangan kat cinie... Kapal terbang pn lalu atas kepala je hehe
Nie plak dengan akak aku Sama2 pink!!

Bila dah penat jalan2, dah tiba masa nak balik...... Huhuhu~ nie gambar masa tunggu bus datang~ Sume muka kepenatan!! huhu
So, itulah saje setakat nie... kenangan aku atas kapal Amusement World xakan aku lupakan~~

No comments: