tabs

✿Followers✿

01 March 2011

Finally We Meet!

Salam semua~

Hari ni tiba2 plak rasa nak menulis pasal kawan aku~ Actually die best friend aku mase aku darjah 6, mase tu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Bandar Mentakab (SKBM). Nama dia Salbiah. Masa aku darjah 6, aku duduk sebelah die la, seingat aku die Pengawas Perpustakaan (baju warna hijau). Masa dulu, aku berniaga keropok kat kelas =) akak sulung aku yang buatkan then die suh aku jual. Salbiah nie la pelanggan tetap aku.
Aku ingat lagi, kalo time rehat, die selalu bawa bekal nasi goreng dari rumah, n die selalu pelawa aku makan, die makan dalam tapuwer, ak plak makan atas tutup tapuwer tu, alaaaa sweetnye... rindu plak saat2 sekolah rendah. YNg aku ingat sangat pasal salbiah nie die selalu merajuk bila pagi2 baru datang sekolah. Cam nie kisahnya, aku nie biasa lah pagi2 memang mood kurang sikit, so memamg aku akan xde mood, aku murung je, n aku xcakap dengan sape2 pn... n sebab tu la die merajuk, die marah2 kate aku selalu mcm nie, die pn pegi mengadu kat ex-classmate aku mase darjah 5. Actually mase darjah 5, aku kamcing giler dengan budak kelas aku, lagi2 dieorg dah mmg kawan ngan aku sejak aku pindah duk bukit cermin, rumah pn depan2 je.. Sampailah darjah 6, aku dengan Salbiah naik kelas kedua. Sebelum nie kelas no3 (xde la pandai mane aku nie)..
Balik semula dengan cite salbiah nie. Aku mmg kamcing giler la dengan die, sampai lah form 1, kiteorg pisah... aku masuk Sekolah kat mentakab, die plak masuk sekolah Hwa Lian. So lepas tu dah lost contact... Mase aku mula2 ade Friendster, die la antara orang pertama yang aku cari, tp xjumpa... memang lama aku cari die, xjumpa.. huhu kadang sedih jugak, iyelah membe lame kan.. the
n, satu hari nie ak terdetik nak cari die kat Facebook. Mula2 tu aku search "salbiah", mane nak jumpe.. huhu.. pastu ade kawan sekolah rendah aku yg lain add aku, so aku tgh2 la kat friendlist die... Pastu aku ade nampak nick "Sal bibi" aku buka la, MasyaAllah tekejutnya aku bila tgk betul la die tu, n aku cepat2 add die.. aku memang hepi giler sbb jumpe die...
Rupanya die pn masuk form 6 macam aku jugak, n sekarang die still belajar kat UPSI sem last. xsilap aku die ambik pendidikan Kemahiran Hidup kot, aku pn xsure la.. tp yg penting, aku mmg hepi giler2 la dapat contact die semula.. N Hari raya dia ade datang rumah aku, tengok die xbanyak berubah, still kurus macam dulu2.. hehe

So nie picture aku dengan die masa hari raya yang lepas =)
I'm glad finally i've meet you again after a long time~ Miss u damn much!! hehe~

No comments: