tabs

✿Followers✿

31 March 2013

Selamat sampai

Assalamualaikum

Alhamdulillah.  Padi tadi selamat sampai ke bumi sintok.  Ingt sebelum ni tak datang sini dah, tp dah rezeki nak datang kat sini. 

UUM terchenta. haha gambar dari En Google :)


Dalam pukul 7 pagi sampai kat Alor Star.  Tunggu la bus Mara Liner untuk ke UUM.  Dalam pukul 8, sampai ke Dpp Muamalat, akak aku parking kereta kat situ, so alang2 tumpang lah mandi terus.  berciap then aku ikot akak aku g office dia.  So maknanya sekarang aku tak sempat lagi pergi hantar barang kat rumah.  Akak aku menyewa rumah kat area Kampung Tradisi, rumah atas kedai.  Katanya Alhamdulillah la lengkap semua kelengkapan.  So aku boleh tumpang hehe.

Pagi tadi nak pergi ambik Baucer Buku 1 Malaysia.  Orang kata, hari ni hari terakhir boleh ambik baucer tu. So nak tak nak aku kena ambik jugak.  Tapi baucer buku ni valid sampai 31 May 2013.  So still boleh fikir ape yang nak dibeli.  Tadi banyak tempat pergi baru boleh dapat baucer ni.  Nasib la aku pinjam kereta akk aku, bayangkan kalau jalan kaki.  huhu.  Mula-mula pergi kat Bangunan Awang Had Salleh, then dia suh pergi falkuti (fsk), dah pergi kat fsk, then suh pergi kat HEP (banggunan Hal Ehwal Pelajar) pulak.  Pergi lah kat HEP, pastu dia suh pergi SAC (Pusat Penginapan Pelajar) plak, sampai kat SAC, dia kata nama xde dalam senarai, dia duh plak pergi cek kat Dewan Penginapan Pelajar, dia kate kalau xde suh g Pejabat Bendahari.  Aduh... Tapi Nasib lah ada nama kat DPP.  So boleh je terus ambik, tak yah lah pergi Pejabat Bendahari lagi.  Hahaha.  Aku pun tak tahu nape jadi pusing-pusing camni. haha  Memang penat.  

Gambar pinjam dari En Google.  TQ


Ape2 pun yang penting baucer dah dapat.  RM250.00 :)  Petang lepas akk aku habis kerja, kiteorang nak g beli kelengkapan barang daput.  Nak masak, bestnya. hehe.  So nak beli la bahan2 asas memasak kan, cam bawang, garam, aji ect.  And, nak beli kipas sekali, akak aku kata kena beli kipas, sebab sekarang musim panas.  Aku plak boleh naik darah bila panas. hahaha... 

InsyaAllah, kalau ada rezeki aku nak kerja kat sini.  Yang penting nak settle kan lesen motor yang tertunggak tu.  

Ok lah  yer.. 

Assalamualaikum

No comments: